Krizové řízení – legislativa, novinky i aktuální praxe pro ústřední úřady, kraje a obce

AKREDITOVÁNO MV

Lektor:

JUDr. Jan Soviš

Do konce března roku 2022 byl zaměstnán na Úřadu vlády ČR na Sekretariátu Bezpečnostní rady státu, od 1. května 2022 pracuje na Bezpečnostním odboru Ministerstva zahraničních věcí. Dříve také několik let působil u Správy státních hmotných rezerv. V době svého působení na Ministerstvu vnitra byl odpovědný za zpracování původní verze krizového zákona č. 240/2000 Sb. a jeho prováděcího nařízení vlády č. 462/2000 Sb.

Popis:

Krizové řízení jako takové bezprostředně souvisí s bezpečností a jeho hlavním cílem je příprava na řešení krizových situací a jejich řešení, ať už se jedná o přírodní pohromy nebo další mimořádné události, spojené s ochranou základních hodnot, tj. životů, zdraví, majetku a životního prostředí.

Cílem semináře je seznámit zájemce s problematikou základů a hlavního obsahu krizového řízení. V rámci semináře budou podrobně vysvětleny povinnosti všech subjektů vyplývající z krizové legislativy, tj. zejména zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti, působnost orgánů krizového řízení v této problematice, povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení, rozdíl mezi mimořádnou událostí a krizovou situací, vyhlašování krizových stavů, možná krizová opatření aj. 

Obsah semináře:

V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:

  • krizové řízení a základní pojmy v této oblasti, tj. mimořádná událost, krizová situace, krizové stavy, krizová opatření;
  • přehled nejdůležitějších právních norem v oblasti krizového řízení, týkající se přípravy na řešení krizových situací a jejich řešení, tj. příslušné zákony, nařízení vlády i vyhlášky;
  • orgány krizového řízení na všech úrovních veřejné správy a jejich působnost;
  • zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti;
  • obsah rozhodnutí hejtmana kraje o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • obsah žádosti starosty obce o vyhlášení stavu nebezpečí;
  • systém bezpečnostních rad a krizových štábů v rámci bezpečnostního systému ČR;
  • zvláštní skutečnosti a jejich využití v systému krizového řízení;
  • povinnosti právnických a fyzických osob při přípravě na řešení krizových situací a při jejich řešení;
  • hospodářská opatření pro krizové stavy a jejich využití v systému krizového řízení;
  • diskuze, sdílení zkušeností.

Cílovou skupinou semináře jsou vedoucí pracovníci a úředníci krizového řízení ve veřejné správě a osoby odpovědné za řešení krizových situací, tj. vedle pracovníků krizového řízení ústředních správních úřadů také starostové obcí a řídící pracovníci krajských úřadů a obecních úřadů obcí s rozšířenou působností.

Harmonogram:

9:00–15:00

Konkrétní časový harmonogram Vám bude sdělen na místě.

Místo konání:

PRAHA - místo konání bude upřesněno po uzávěrce přihlášek

Akreditace:

MV - AK/PV-85/2015; krizové řízení

Kategorie:

Ostatní

Pořadatel:

Aliaves & Co. a. s., Vyšehradská 320, PRAHA 2, IČ: 28988230, DIČ: CZ28988230

 Termín:

25.03.2025
Praha

Začátek: 25.03.2025 09:00 (út)

Délka výuky: 6 hodin

Místo konání: Praha

Cena za osobu: 3 490 Kč bez DPH

Var. symbol: bude upřesněno

Uzávěrka: 18.03.2025

  Přihlásit na kurz

 Další termíny:

28.11.2024
ON-LINE
POSLEDNÍ MOŽNOST PŘIHLÁŠKY
25.03.2025
ON-LINE
17.06.2025
ON-LINE
17.06.2025
Praha
Bližší informace a přihlášky:    +420 222 511 152     prihlaska@aliaves.cz