Cíl semináře
Cílem kurzu je seznámit účastnice a účastníky s metodou případové konference jako participativním nástrojem k vyhodnocení nepříznivé situace dospělého klienta a tvorby dalšího plánu postupu v rámci koordinované týmové spolupráce.
Obsah semináře
- na úvod budou vymezeny nepříznivé sociální situace, pro které jsou případové konference indikovány a v nichž se jeví jejich svolání jako smysluplné, ale zároveň budou představeny kontraindikace, kdy nemá smysl případovou konferenci svolávat.
- poté budou představeny role klíčových účastníků, přičemž zvláštní pozornost bude věnována klientovi a otázce souhlasu klienta s konáním případové konference.
- třetí část kurzu bude věnována fázi přípravy případové konference včetně dobře stanoveného cíle, jejím případným obtížím a jejich řešení.
- ve čtvrté části budou účastnice a účastníci seznámeni s fázemi průběhu případové konference.
Pozornost bude zaměřena na náležitosti spojené se zahájením případové konference, fázi posouzení a vyhodnocení situace klienta, fázi tvorby plánu a zásadám ukončování případové konference.