Inventarizace majetku

Sleva SMOČR POVINNÉ MV

Lektor:

Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Popis:

Cíl semináře

Stručná rekapitulace předpisů pro r. 2025, poslední novela inventarizační vyhlášky, časté chyby při její aplikaci, doporučení pro r. 2025. Informace o předpokládaných změnách připravených v novém zákonu o účetnictví a doprovodných zákonech

Obsah semináře

Stručný výklad prováděcí vyhlášky, cíle inventarizace

Vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému.

Prvotní a rozdílová inventura – doporučené postupy.

Plán inventur a harmonogram účetní závěrky za r. 2025, zapracování rozhodného dne.

Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.

Realizace fyzických a dokladových inventur, možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci.

Jak v r. 2025 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery.

Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.

Příprava účetních záznamů. Zajištění údajů z katastru nemovitostí - příklady kontrolovaných údajů. Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů. Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota.

Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.

Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.

Inventurní soupisy, dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.

Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů, stanoviska MFČR, rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě.

Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu.

Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení

Harmonogram:

9:00 – 15:00 hod.

Místo konání:

PRAHA - místo konání bude upřesněno po uzávěrce přihlášek

Povinné MV:

Absolvováním celého semináře touto formou vzniká účastníkům nárok na osvědčení, které lze započítat do 9 dnů povinného vzdělávání dle §17 odst. 5 a §20 odst. 2 zákona č. 312/2002 Sb. Osvědčení je zasíláno účastníkům elektronicky do e-mailu.

Kategorie:

Finanční a daňové právo, Majetek

Pořadatel:

Aliaves & Co. a. s., Vyšehradská 320, PRAHA 2, IČ: 28988230, DIČ: CZ28988230

 Termín:

26.08.2025
Praha

Začátek: 26.08.2025 09:00 (út)

Délka výuky: 6 hodin

Místo konání: Praha

Cena za osobu: 3 240 Kč bez DPH

Var. symbol: bude upřesněno

Uzávěrka: 19.08.2025

  Přihlásit na kurz

 Další termíny:

26.08.2025
ON-LINE
01.10.2025
Praha
01.10.2025
ON-LINE
27.08.2026
Praha
27.08.2026
ON-LINE
21.09.2026
ON-LINE
21.09.2026
Praha
Bližší informace a přihlášky:    +420 222 511 152     prihlaska@aliaves.cz