Nábor a výběr zaměstnanců a vedení výběrového rozhovoru

Lektor:

Mgr. Petr Daňko

Akreditovaný systemický kouč, tréninku se aktivně věnuje více než 24 let, jeho expertizami jsou oblasti rozvoje managementu, komunikace a lidských zdrojů. Klíčovou specializaci má ve vzdělávání experimentální formou, v poradenství se zabývá firemní kulturou, personalistikou a firemní komunikací.

Během tréninků využívá pedagogický základ a manažerskou praxi, které umožňují podat věci jednoduchou a srozumitelnou formou.

Lektor klade důraz na osobní zážitek a schopnost empatie, díky které rychle s účastníky najde společnou řeč.

Popis:

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámit se s moderním pojetím výběrového řízení, zaměřeného na získání kvalitních, motivovaných a stabilních zaměstnanců. Kurz se zabývá všemi hlavními fázemi náboru a výběru zaměstnanců, zásadami výběrových rozhovorů i použitím dalších výběrových metod. Pozornost je věnována roli personalistů a manažerů při výběrovém řízení i nejčastějším chybám při výběru.

Obsah semináře

  • Proces náboru a výběru zaměstnanců
  • Klíčové fáze náboru: plánování, inzerce, výběr
  • Jak vytvořit kvalitní inzerát, který přiláká vhodné kandidáty
  • Práce s personálními databázemi a sociálními sítěmi (LinkedIn, Facebook apod.)
  • Diskuse: Jaké metody náboru jsou nejefektivnější ve vaší společnosti?

 

  • Kvalitní profil kandidáta
  • Definování kompetencí a klíčových schopností pro danou pozici
  • Jak vytvořit strukturovaný seznam požadavků
  • Předvýběr kandidátů: filtrování životopisů a motivačních dopisů
  • Praktické cvičení: Analýza životopisů a diskuse nad jejich přednostmi a nedostatky

 

  • Vedení výběrového rozhovoru – teorie a praxe
  • Typy výběrových rozhovorů (strukturované, behaviorální, situační)
  • Příprava na pohovor: jak klást správné otázky a na co se zaměřit
  • Technika STAR pro hodnocení kandidátů
  • Praktické cvičení: Modelový výběrový pohovor s vyhodnocením

 

  • Hodnocení a rozhodování
  • Metody hodnocení kandidátů: bodové hodnocení, srovnávací metody, psychometrické testy
  • Jak eliminovat kognitivní zkreslení při hodnocení kandidátů
  • Skupinová diskuse: Výběr nejlepšího kandidáta – případová studie

 

  • Efektivní zpětná vazba a komunikace s kandidáty
  • Jak poskytnout konstruktivní zpětnou vazbu odmítnutým kandidátům
  • Vedení komunikace s úspěšnými kandidáty: Nabídka, vyjednávání o podmínkách
  • Praktické ukázky a simulace

 

  • Diskuse, shrnutí, závěr

Seminář je interaktivní a je doporučena zapnutá kamera.

Harmonogram:

9:00 – 15:00 hod.

Místo konání:

Kategorie:

Měkké dovednosti, Informatika

Pořadatel:

Aliaves s.r.o., Vyšehradská 320, 12800 Praha 2, IČ: 04636902, DIČ: CZ04636902

 Termín:

06.03.2025
ON-LINE

Začátek: 06.03.2025 09:00 (čt)

Délka výuky: 6 hodin

Místo konání: ON-LINE

Cena za osobu: 2 990 Kč bez DPH

Var. symbol: bude upřesněno

Uzávěrka: 27.02.2025

  Přihlásit na kurz

 Další termíny:

06.05.2025
ON-LINE
Bližší informace a přihlášky:    +420 222 511 152     prihlaska@aliaves.cz