Problematika adaptace nově přijatých zaměstnanců v podmínkách organizace
- specifika sociální a profesní adaptace.
Adaptační programy
- jejich význam, sestavení a uvedení do personální praxe, vyhodnocení. Proces onboardingu
- trendy a přístupy v současném onboardingu – možnosti offline i online onboardingu
- fázování a rytmus onboardingu: od pre-onboardingu po skončení zkušební doby
- v čem, jak a kdy nováčka zaškolovat, kdy zadávat a jak vyhodnocovat první pracovní cíle
- jak vytvořit plán onboardingu pro konkrétní pozici nebo pracovní roli Zapojení zaměstnanců
- jak zaškolit stávající zaměstnance ve funkčním onboardingu
- buddy systém – stanovení „parťáků“ nového zaměstnance
- zapojení pracovního týmu – vrůstání zaměstnance do týmů
- zapojení majitelů, ředitelů a výkonného managementu do onboardingu
Nastavení komunikace s novým zaměstnancem
- podpora neformální komunikace – zapojování do běžného života
- podpora formální komunikace – typy rozhovorů s novými zaměstnanci o jejich očekáváních a cílech, poskytování obousměrné zpětné vazby
První dny nového zaměstnance
- aktivity před příchodem zaměstnance
- uvítací balíček a zákonné povinnosti zaměstnavatele
- nastavení pracovních cílů a kontrolních milníků
- jak vést vstupní adaptační rozhovor
- uzavření vstupní fáze onboardingu
|