Cíl semináře:
Splňují vaše krizové plány standardy aktuálních metodických pokynů MŠMT, anebo jsou neúplné a zastaralé? Máte aktuální přehled o prioritách České školní inspekce v oblasti sociálně – patologických jevů? Rádi by jste aktualizovali dokumentaci či ji upravili? Přijďte načerpat inspiraci s lektorkou, která ktivně působí v pedagogické praxi a jako autorka se také podílela na metodickém materiálu „Kontrolní nástroje řešení šikany ve školách“.
Část 1.
Česká školní inspekce a kontrolní nástroje
Česká školní inspekce a její pozice v zákoně č. 561/2004 Sb. zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění.
Nejčastější chyby vycházející z inspekční činnosti v mateřských a základních školách.
Podněty k inspekční činnosti.
Výsledky inspekční činnosti.
Práva a povinnosti kontrolujících.
Oblast nejčastějších chyb u školních řádů.
Část 2.
Problematika sociálně – patologických jevů, v souvislosti s inspekční činností v mateřských a základních školách, se zaměřením na oblast šikany
Nejčastější nedostatky a rezervy v oblasti prevence – rizikové chování ve školách, se zaměřením na oblast šikany.
Nejčastější nedostatky v oblasti dokumentace + metodika zpracování:
Minimálního preventivního programu.
Krizového plánu.
Postup školy při šetření šikany.
Trestněprávní hledisko šikany.
Účastníci získají množství předloh, metodik a materiálů(elektronicky), které mohou okamžitě použít ve své praxi. |