Do naší nabídky nově zařazujeme 2 denní ucelený seminář z oblasti ukládání a správy dokumentů, ve kterém Vám přineseme podrobný náhled do této problematiky. Posluchači by měli získat praktické rady a návody jak správně manipulovat s dokumenty ve své instituci. V rámci semináře se seznámí nejen s aktuální legislativní úpravou správy dokumentů v ČR, ale i praktickou aplikací evropské legislativy eIDAS a obávaného GDPR.
Seminář je určen primárně pro pracovníky státní správy a samosprávy, kteří jsou zodpovědní za správu dokumentů ve svých institucích, dále také účetní, likvidátory, auditory, daňové poradce, pověřence pro ochranu osobních údajů a další odpovědné osoby tzv. veřejnoprávních původců (podle § 3 odst. 1 zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, ve znění pozdějších předpisů).
Na semináři bude věnován značný prostor dotazům a problematickým příkladům z praxe účastníků a institucí.
Obsah semináře:
V rámci semináře bude podrobně vysvětleno zejména následující:
1. den:
základní povinnosti a práva původců dokumentů vyplývající z aktuálně platné legislativy spisové a archivní služby v ČR,
spisový řád, spisový a skartační plán,
spisová služba, manipulace s dokumenty u původce,
ukládání a využívání dokumentů u původce,
výběr archiválií ve spolupráci se státním archivem.
2. den:
Nařízení EU č. 910/2014 eIDAS a jeho české adaptační zákony,
další vybrané předpisy související s oblastí e-komunikace a e-identifikace a jejich vliv na správu dokumentů,
Nařízení EU č. 679/2016 GDPR a česká adaptační legislativa,
ochrana osobních údajů a správa dokumentů v instituci.